Kierownica, podwyzszenia, handbary
Podwyższenia kierownicy
Przydatny dodatek jaki poprawia komfort podczas dłuższej jazdy, ręce mniej się męczą a pozycja staje się bardziej wygodna jeśli chodzi o obciążenie ramion. Przy doborze podwyższeń kierownicy musimy pamiętać, że w oryginale kierownica w Afryce ma średnicę 22mm i takich też podwyższeń należy szukać. W sprzedaży są różnego rodzaju podwyższenia od 1cm po 4,5cm. Bardzo ważne jest, aby dobrać wysokość podwyższenia kierownicy tak, aby linki nie były naciągnięte. Szczególną uwagę należy zwrócić na linkę sprzęgła oraz przewody hamulcowe. Sprawdzona i pewna wysokość podwyższenia jest 2,5cm lub 2,7cm. Można stosować też 3cm, ale w zależności od modelu powodują czasem nadmierne naciągnięcie linek, szczególnie w RD04, gdzie linka sprzęgła jest krótsza.
Dostepne są forumowe wykonania podwyższenia wg naszego kolegi Hiszpana. Jak również komercyjne wykonania:
- SW-Motech - nr katalogowy: LEH00039102-30 (B/S) - występuje w dwóch kolorach - czarnym i srebrnym. Cena ponad 220zł (podwyższenie lite, nieregulowane 30mm), jako jedne z nielicznych posiada górną nakładkę na kierownicę a nie tylko same dystanse.
- TMV - 30mm lite nieregulowane - od 130zł
- BlackWay - 140-160zł - regulowane przez "listki" od 15mm do 25mm - najpraktyczniejsze podwyższenie kierownicy jeśli chodzi o dobór wyskokości
- BlackWay - 189zł - Podwyższenie koło 4-4,5cm regulowane tyl/przód z tak zwanym offsetem - można sobie dzięki temu ustawić kierownicę bliżej lub dalej siebie - najczęściej stosowana przy akcesoryjnych wzmacnianych kierownicach - na oryginalnej kierownicy wszystkie prawie przewody są zbyt naciągniete aby bezpiecznie móc jeździć.
--ramires 12:30, 7 lip 2009 (UTC)