Synchronizacja gaźników

Z Afripedia
Wersja z dnia 09:23, 17 wrz 2017 autorstwa Adminafripedia (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Category:Regularne czynności serwisowe Synchronizacja gaźników (co 12k km). ==Po co?== * Synchronizację gaźników przeprowadza się by ilość mieszanki dostar...")

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Synchronizacja gaźników (co 12k km).

Po co?

  • Synchronizację gaźników przeprowadza się by ilość mieszanki dostarczanej do obydwu cylindrów była identyczna.
  • Silnik wtedy równiej pracuje no i zużywa mniej paliwa.

Kiedy?

  • Co 12 tyś km.
  • Jeśli coś grzebaliśmy przy gaźnikach, po wymianie/czyszczeniu filtra.
  • Po regulacji luzów zaworowych.

Zaopatrzenie

  • Wakuometry
  • RD03/RD04 - Dłuuuugi śrubokręt krzyżakowy (philips), pojemnik z paliwem.
  • RD07 - krótki śrubokręt (przydany będzie pojemnik z paliwem, ale nie jest niezbędny).

Jak?

  • Po rozgrzaniu motocykla ustawiamy wolne obroty śrubą zaznaczoną na zdjęciu:

Plik:Brak

  • Wskazanie ksiązkowo powinno być na 1250rpm.

Plik:Https://i.imgur.com/IPYmrIu.jpg

  • Jak już mamy ustawione wolne obroty to w przypadku RD03/04 zdejmujemy zbiornik paliwa i zamiast niego podpinamy butelkę czy inny kanisterek.
  • W RD07 zbiornik może zostać na miejscu, ale nie jest to zbyt wygodny układ. Wykręcamy śrubę zaślepiającą kanały podciśnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra.

Plik:Https://i.imgur.com/RbyFKV6.jpg

  • Z drugim cylindrem postępujemy identycznie. Jeśli mamy podciśnienową pompę Mikuni możemy wpiąć się w jej trójnik jak pokazano na poniższym rysunku.

Plik:Https://i.imgur.com/Ryv5xeI.jpg

  • Odpalamy Afrykę i PO ROZGRZANIU SILNIKA patrzymy na wskazania wakuometrów:

Plik:Brak

  • Na wskaznikach zegarowych wygląda to tak:

Jesli wskazania nie są równe (tolerancja +/-0,01bar) postepujemy wg ponizszej instrukcji.

  • W RD03/04 w airboxie od góry jest otwór, wsadzamy tam długi śrubokręt.
  • W RD07 śruba jest dostępna od spodu (kolo kciuka) i wymaga krótkiego krzyżaka, wałka giętkiego albo odrobinę zdolności proktologiczno-laryngologicznych (coś jak operowanie migdałków przed odbyt).
  • Nastepnie ponownie regulujemy wolne obroty:

Plik:Https://i.imgur.com/4Mqq8uV.jpg

  • Jeśli wskazania wakuometrow nadal maja odchyłke, ponownie regulujemy śrubą od synchronizacji i tak na zmianę, do skutku, aż wskazania będą równe a obroty będą ustawione na 1250 rpm.
  • I gotowe. Pozostaje tylko odpiąć wakuometry, poskładać motór i cieszyć się mniejszym zużyciem paliwa.

--7greg

edycja poprawki:

--podos 15:25, 8 lip 2008 (UTC)