Filtr powietrza

Z Afripedia
Wersja z dnia 15:20, 17 wrz 2017 autorstwa Adminafripedia (dyskusja | edycje) (Dodanie do kategorii Układ Paliwowy i Wydechowy.)

Skocz do: nawigacji, wyszukiwania


Do RD07 i RD07A

Co to jest?

Element metalowo papierowy.

Po co?

Zadaniem tego elementu jest odfiltrowanie cząstek stałych z powietrza i doprowadzenie jego odpowiedniej jakości i ilości do gaźnika, który stworzy mieszankę paliwowo-powietrzną w odpowiednich proporcjach.

Częstotliwość wymiany

Co 18 tys. przy jeździe po asfaltach europejskich. Co 8-10 tys. przy jeździe mieszanej asfalty i po zakurzonych bezdrożach. Co 5-8 tys. przy jeżdzie po terenie.

Narzędzia

  • Śrubokręt gwiazdkowy duży.

Wymiana

RD07 i RD07A

  1. Odkręcic 4 śruby mocujące pokrywę filtra.
  2. Usunąć siatkowy filtr.
  3. Wyjąć filtr papierowy.
  4. Wyczyścić wnętrze puszki filtra (airbox).
  5. Założyć nowy filtr.
  6. Zakręcić pokrywe filtra.

RD03 i RD04

  1. Zdjąć lewy boczek motocykla.
  2. Odkrecić pokrywę airboxa.
  3. Wyjąć filtr papierowy.
  4. Wyczyścić wnętrze puszki filtra (airbox).
  5. Założyć nowy filtr.
  6. Zakręcić pokrywe filtra.

Uwagi dotyczące wymiany

  • Zalecane jest używanie oryginalnego papierowego filtra Honda, lub jego zamiennika firmy Meiwa. Tanie filtry papierowe nie są odpowiednio nasączone i słabiej filtrują.
  • Filtr KN do honda AfricaTwin powoduje zubożenie mieszanki a co za tym idzie zwiększenie temperatury spalania i przegrzewanie głowic. Nie ździw się, jeśli twój motocykl będzie zużywał przez to wiecej oleju. Rożnicy w dynamice raczej nie zauważysz, ale w portfelu przybędzie ci gotówki. Filtr jest wprawdzie 3x drozszy (wraz z plynami do czyszczenia) ale wielokrotnego uzytku.