Filtr powietrza: Różnice pomiędzy wersjami
Z Afripedia
m (Poprawa nazwy kategorii Układ Paliwowy i wydechowy.) |
m (Poprawa nazwy kategorii Układ paliwowy i wydechowy.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Category:Regularne czynności serwisowe]] | [[Category:Regularne czynności serwisowe]] | ||
− | [[Category:Układ | + | [[Category:Układ paliwowy i wydechowy]] |
'''Do RD07 i RD07A''' | '''Do RD07 i RD07A''' |
Aktualna wersja na dzień 15:22, 17 wrz 2017
Do RD07 i RD07A
Spis treści
Co to jest?
Element metalowo papierowy.
Po co?
Zadaniem tego elementu jest odfiltrowanie cząstek stałych z powietrza i doprowadzenie jego odpowiedniej jakości i ilości do gaźnika, który stworzy mieszankę paliwowo-powietrzną w odpowiednich proporcjach.
Częstotliwość wymiany
Co 18 tys. przy jeździe po asfaltach europejskich. Co 8-10 tys. przy jeździe mieszanej asfalty i po zakurzonych bezdrożach. Co 5-8 tys. przy jeżdzie po terenie.
Narzędzia
- Śrubokręt gwiazdkowy duży.
Wymiana
RD07 i RD07A
- Odkręcic 4 śruby mocujące pokrywę filtra.
- Usunąć siatkowy filtr.
- Wyjąć filtr papierowy.
- Wyczyścić wnętrze puszki filtra (airbox).
- Założyć nowy filtr.
- Zakręcić pokrywe filtra.
RD03 i RD04
- Zdjąć lewy boczek motocykla.
- Odkrecić pokrywę airboxa.
- Wyjąć filtr papierowy.
- Wyczyścić wnętrze puszki filtra (airbox).
- Założyć nowy filtr.
- Zakręcić pokrywe filtra.
Uwagi dotyczące wymiany
- Zalecane jest używanie oryginalnego papierowego filtra Honda, lub jego zamiennika firmy Meiwa. Tanie filtry papierowe nie są odpowiednio nasączone i słabiej filtrują.
- Filtr KN do honda AfricaTwin powoduje zubożenie mieszanki a co za tym idzie zwiększenie temperatury spalania i przegrzewanie głowic. Nie ździw się, jeśli twój motocykl będzie zużywał przez to wiecej oleju. Rożnicy w dynamice raczej nie zauważysz, ale w portfelu przybędzie ci gotówki. Filtr jest wprawdzie 3x drozszy (wraz z plynami do czyszczenia) ale wielokrotnego uzytku.