Tripmaster prędkościomierz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Afripedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Category:Modyfikacje Category:Układ elektryczny i zapłonowy Category:Tripmaster Wielu użytkowników Hondy XRV 750 używa Tripmastera jako dodatkowego, cy...")
 
(Brak różnic)

Aktualna wersja na dzień 13:26, 23 wrz 2017


Wielu użytkowników Hondy XRV 750 używa Tripmastera jako dodatkowego, cyfrowego prędkościomierza. Jest to możliwe dzięki nieskomplikowanej przeróbce:

1. Po pierwsze: odłącz wszystkie elektryczne podłączenia od tripmastera, odkręć go od motocykla i przenieś go do suchego, czystego pomieszczenia.

2. Otwórz puszkę tripmastera, odkręcając sześć śrub z tyłu obudowy. Ostrożnie zdejmij obudowę.

ImgNull.png

3. Powinieneś zobaczyć tylną część płyty głównej tripmastera.

4. Wykręć ją z obudowy poprzez odkręcenie pięciu kolejnych śrub. Powinieneś zobaczyć płytę, taką jak na rysunku:

ImgNull.png

5. Przy lewym górnym rogu największego chipa powinieneś znaleźć zworkę oznaczoną SPD (skrót od speed), odpowiedzialną za wyświetlanie prędkości na wyświetlaczu LCD.

6. Należy następnie wlutować pomiędzy w zworkę (zewrzeć) opornik 10 kiloomów (zwykły drut też może być, ale używając rezystora mamy większą pewność, że nie przeciążymy układu).

7. To wszystko! Od teraz można za pomocą przycisku "MODE" przełączać pomiędzy: Trip1, Trip2, -Trip i Speed.

8. Dodatkowo możesz włączać/ wyłączać licznik w kmh i mph. Uzyskuje się to poprzez wlutowanie/usunięcie w ten sam sposób opornika w zworkę oznaczoną "MILE" .

Efekt finalny będzie wyglądał mniej więcej w ten sposób:

ImgNull.png

Wszystko by było OK, gdyby nie jeden problem. Gdy podczas ustawionego trybu "Speed", zostanie wciśnięty przycisk "RESET", tripmaster się zawiesza. Aby go wtedy odblokować, należy zresetować go wciskająć jednocześnie przyciski "CLOCK" i "ADJUST". Wszystko wraca wtedy do porządku.