Synchronizacja gaźników: Różnice pomiędzy wersjami

Z Afripedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (Dodanie do kategorii Układ paliwowy i wydechowy.)
m (Dodanie obrazków.)
 
Linia 21: Linia 21:
 
[[File:brak]]
 
[[File:brak]]
 
*  Wskazanie ksiązkowo powinno być na 1250rpm.
 
*  Wskazanie ksiązkowo powinno być na 1250rpm.
[[File:https://i.imgur.com/IPYmrIu.jpg]]
+
*: [[File:Obrotomierz.jpg|frame|none]]
 
* Jak już mamy ustawione wolne obroty to w przypadku RD03/04 zdejmujemy zbiornik paliwa i zamiast niego podpinamy butelkę czy inny kanisterek.
 
* Jak już mamy ustawione wolne obroty to w przypadku RD03/04 zdejmujemy zbiornik paliwa i zamiast niego podpinamy butelkę czy inny kanisterek.
 
* W RD07 zbiornik może zostać na miejscu, ale nie jest to zbyt wygodny układ. Wykręcamy śrubę zaślepiającą kanały podciśnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra.
 
* W RD07 zbiornik może zostać na miejscu, ale nie jest to zbyt wygodny układ. Wykręcamy śrubę zaślepiającą kanały podciśnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra.
[[File:https://i.imgur.com/RbyFKV6.jpg]]
+
*: [[File:Sruba_podcisnienia.jpg|frame|none]]
 
* Z drugim cylindrem postępujemy identycznie. Jeśli mamy podciśnienową pompę Mikuni możemy wpiąć się w jej trójnik jak pokazano na poniższym rysunku.
 
* Z drugim cylindrem postępujemy identycznie. Jeśli mamy podciśnienową pompę Mikuni możemy wpiąć się w jej trójnik jak pokazano na poniższym rysunku.
[[File:https://i.imgur.com/Ryv5xeI.jpg]]
+
*: [[File:Pompa_mikuni.jpg|frame|none]]
 
* Odpalamy Afrykę i '''PO ROZGRZANIU SILNIKA''' patrzymy na wskazania wakuometrów:
 
* Odpalamy Afrykę i '''PO ROZGRZANIU SILNIKA''' patrzymy na wskazania wakuometrów:
[[File:brak]]
+
*: [[File:brak]]
 
* Na wskaznikach zegarowych wygląda to tak:
 
* Na wskaznikach zegarowych wygląda to tak:
  
Linia 35: Linia 35:
 
* W RD07 śruba jest dostępna od spodu (kolo kciuka) i wymaga krótkiego krzyżaka, wałka giętkiego albo odrobinę zdolności proktologiczno-laryngologicznych (coś jak operowanie migdałków przed odbyt).
 
* W RD07 śruba jest dostępna od spodu (kolo kciuka) i wymaga krótkiego krzyżaka, wałka giętkiego albo odrobinę zdolności proktologiczno-laryngologicznych (coś jak operowanie migdałków przed odbyt).
 
* Nastepnie ponownie regulujemy wolne obroty:
 
* Nastepnie ponownie regulujemy wolne obroty:
[[File:https://i.imgur.com/4Mqq8uV.jpg]]
+
*: [[File:Sruba_wolne_obroty.jpg|frame|none]]
 
* Jeśli wskazania wakuometrow nadal maja odchyłke, ponownie regulujemy śrubą od synchronizacji i tak na zmianę, do skutku, aż wskazania będą równe a obroty będą ustawione na '''1250 rpm'''.
 
* Jeśli wskazania wakuometrow nadal maja odchyłke, ponownie regulujemy śrubą od synchronizacji i tak na zmianę, do skutku, aż wskazania będą równe a obroty będą ustawione na '''1250 rpm'''.
 
* I gotowe. Pozostaje tylko odpiąć wakuometry, poskładać motór i cieszyć się mniejszym zużyciem paliwa.
 
* I gotowe. Pozostaje tylko odpiąć wakuometry, poskładać motór i cieszyć się mniejszym zużyciem paliwa.

Aktualna wersja na dzień 16:16, 19 wrz 2017

Synchronizacja gaźników (co 12k km).

Po co?

  • Synchronizację gaźników przeprowadza się by ilość mieszanki dostarczanej do obydwu cylindrów była identyczna.
  • Silnik wtedy równiej pracuje no i zużywa mniej paliwa.

Kiedy?

  • Co 12 tyś km.
  • Jeśli coś grzebaliśmy przy gaźnikach, po wymianie/czyszczeniu filtra.
  • Po regulacji luzów zaworowych.

Zaopatrzenie

  • Wakuometry
  • RD03/RD04 - Dłuuuugi śrubokręt krzyżakowy (philips), pojemnik z paliwem.
  • RD07 - krótki śrubokręt (przydany będzie pojemnik z paliwem, ale nie jest niezbędny).

Jak?

  • Po rozgrzaniu motocykla ustawiamy wolne obroty śrubą zaznaczoną na zdjęciu:

Plik:Brak

  • Wskazanie ksiązkowo powinno być na 1250rpm.
    Obrotomierz.jpg
  • Jak już mamy ustawione wolne obroty to w przypadku RD03/04 zdejmujemy zbiornik paliwa i zamiast niego podpinamy butelkę czy inny kanisterek.
  • W RD07 zbiornik może zostać na miejscu, ale nie jest to zbyt wygodny układ. Wykręcamy śrubę zaślepiającą kanały podciśnienia i w jej miejsce wkręcamy odpowiednią końcówkę wężyka wakuometra.
    Sruba podcisnienia.jpg
  • Z drugim cylindrem postępujemy identycznie. Jeśli mamy podciśnienową pompę Mikuni możemy wpiąć się w jej trójnik jak pokazano na poniższym rysunku.
    Pompa mikuni.jpg
  • Odpalamy Afrykę i PO ROZGRZANIU SILNIKA patrzymy na wskazania wakuometrów:
    Plik:Brak
  • Na wskaznikach zegarowych wygląda to tak:

Jesli wskazania nie są równe (tolerancja +/-0,01bar) postepujemy wg ponizszej instrukcji.

  • W RD03/04 w airboxie od góry jest otwór, wsadzamy tam długi śrubokręt.
  • W RD07 śruba jest dostępna od spodu (kolo kciuka) i wymaga krótkiego krzyżaka, wałka giętkiego albo odrobinę zdolności proktologiczno-laryngologicznych (coś jak operowanie migdałków przed odbyt).
  • Nastepnie ponownie regulujemy wolne obroty:
    Sruba wolne obroty.jpg
  • Jeśli wskazania wakuometrow nadal maja odchyłke, ponownie regulujemy śrubą od synchronizacji i tak na zmianę, do skutku, aż wskazania będą równe a obroty będą ustawione na 1250 rpm.
  • I gotowe. Pozostaje tylko odpiąć wakuometry, poskładać motór i cieszyć się mniejszym zużyciem paliwa.

--7greg

edycja poprawki:

--podos 15:25, 8 lip 2008 (UTC)