Pompa paliwowa elektryczna - wymiana stycznika na zamiennik Tourmax: Różnice pomiędzy wersjami
m (Dodanie do kategorii.) |
m (Dodanie obrazków.) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
==Co to jest?== | ==Co to jest?== | ||
Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie. | Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie. | ||
− | + | <gallery mode="packed-overlay"> | |
+ | File:Pompa.jpg | ||
+ | File:Styki.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
==Po co?== | ==Po co?== | ||
Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut. | Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut. | ||
Linia 20: | Linia 23: | ||
==Przebieg wymiany== | ==Przebieg wymiany== | ||
− | # Odkrecamy dekielek pompy: [[File: | + | # Odkrecamy dekielek pompy: |
− | # Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co. [[File: | + | #: [[File:Pompa.jpg|frame|none]] |
+ | # Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co. | ||
+ | #: [[File:Styki2.jpg|frame|none]] [[File:Styki3.jpg|frame|none]] | ||
# Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy. | # Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy. | ||
− | # Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu. [[File: | + | # Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu. [[File:Styki4.jpg|frame|none]] |
# Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu. | # Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu. | ||
# Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony. | # Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony. |
Aktualna wersja na dzień 16:54, 19 wrz 2017
Spis treści
Co to jest?
Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie.
Po co?
Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut.
Częstotliwość wymiany
- Co 30-50 tysięcy kilometrów.
- Jesli pompa zacznie przerywać.
Potrzebne narzędzia
- Srubokręt krzyżakowy do dekielka pompy.
- Lutownica oraz cyna.
Co kupić?
Zestaw naprawczy pompy paliwowej [1].
Przebieg wymiany
- Odkrecamy dekielek pompy:
- Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co.
- Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy.
- Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu.
- Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu.
- Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony.
- Zakręcamy dekielek szczególnie uważając aby gumowa uszczelka korpusu pompy jak i uszczelka gabli wychodzących na zewnątrz dekla znalazły sie na miejscu zapewniając szczelność.
UWAGA: w celu zabezpieczenia styków przed ponownym wypalaniem się możemy wlutować elektroniczną płytką stabilizującą by R2D2. Albo zainstalować przekaźnik by klanol. Zaleca się zakup dodatkowego zestawu naprawczego i wożenie na stałe pod kanapą.
--podos 12:19, 1 lip 2008 (UTC)