Pompa paliwowa elektryczna - wymiana stycznika na zamiennik Tourmax: Różnice pomiędzy wersjami

Z Afripedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Category:Regularne czynności serwisowe ==Co to jest?== Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewys...")
 
m (Dodanie do kategorii.)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Category:Regularne czynności serwisowe]]
 
[[Category:Regularne czynności serwisowe]]
 +
[[Category:Układ paliwowy i wydechowy]]
 +
[[Category:Układ elektryczny i zapłonowy]]
 
==Co to jest?==
 
==Co to jest?==
 
Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie.
 
Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie.

Wersja z 16:29, 17 wrz 2017

Co to jest?

Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie. Plik:Https://i.imgur.com/xo8fVYl.jpg Plik:Https://i.imgur.com/685rEXU.jpg

Po co?

Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut.

Częstotliwość wymiany

  • Co 30-50 tysięcy kilometrów.
  • Jesli pompa zacznie przerywać.

Potrzebne narzędzia

  • Srubokręt krzyżakowy do dekielka pompy.
  • Lutownica oraz cyna.

Co kupić?

Zestaw naprawczy pompy paliwowej [1].

Przebieg wymiany

  1. Odkrecamy dekielek pompy: Plik:Https://i.imgur.com/xo8fVYl.jpg
  2. Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co. Plik:Https://i.imgur.com/1JE6bwc.jpg Plik:Https://i.imgur.com/LuWrrId.jpg
  3. Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy.
  4. Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu. Plik:Https://i.imgur.com/QYpP3WC.jpg
  5. Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu.
  6. Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony.
  7. Zakręcamy dekielek szczególnie uważając aby gumowa uszczelka korpusu pompy jak i uszczelka gabli wychodzących na zewnątrz dekla znalazły sie na miejscu zapewniając szczelność.

UWAGA: w celu zabezpieczenia styków przed ponownym wypalaniem się możemy wlutować elektroniczną płytką stabilizującą by R2D2. Albo zainstalować przekaźnik by klanol. Zaleca się zakup dodatkowego zestawu naprawczego i wożenie na stałe pod kanapą.

--podos 12:19, 1 lip 2008 (UTC)