Pompa paliwowa elektryczna - wymiana stycznika na zamiennik Tourmax: Różnice pomiędzy wersjami

Z Afripedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Category:Regularne czynności serwisowe ==Co to jest?== Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewys...")
 
m (Dodanie obrazków.)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Category:Regularne czynności serwisowe]]
 
[[Category:Regularne czynności serwisowe]]
 +
[[Category:Układ paliwowy i wydechowy]]
 +
[[Category:Układ elektryczny i zapłonowy]]
 
==Co to jest?==
 
==Co to jest?==
 
Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie.
 
Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie.
[[File:https://i.imgur.com/xo8fVYl.jpg]] [[File:https://i.imgur.com/685rEXU.jpg]]
+
<gallery mode="packed-overlay">
 +
  File:Pompa.jpg
 +
  File:Styki.jpg
 +
</gallery>
 
==Po co?==
 
==Po co?==
 
Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut.
 
Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut.
Linia 18: Linia 23:
  
 
==Przebieg wymiany==
 
==Przebieg wymiany==
# Odkrecamy dekielek pompy: [[File:https://i.imgur.com/xo8fVYl.jpg]]
+
# Odkrecamy dekielek pompy:
# Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co. [[File:https://i.imgur.com/1JE6bwc.jpg]] [[File:https://i.imgur.com/LuWrrId.jpg]]
+
#: [[File:Pompa.jpg|frame|none]]
 +
# Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co.
 +
#: [[File:Styki2.jpg|frame|none]] [[File:Styki3.jpg|frame|none]]
 
# Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy.
 
# Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy.
# Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu. [[File:https://i.imgur.com/QYpP3WC.jpg]]
+
# Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu. [[File:Styki4.jpg|frame|none]]
 
# Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu.
 
# Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu.
 
# Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony.
 
# Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony.

Aktualna wersja na dzień 16:54, 19 wrz 2017

Co to jest?

Elektryczna pompa paliwowa to newralgiczny element Afryki. Narażony na bryzgi wody i blota, być moze niewystarczajaco zabezpieczony lub nieprawidlowo złozony (nieszczelnie) co powoduje iż styki sterujace elektomagnesem ulegaja zanieczyszczeniu i wypalają się. Ponadto stosunkowo wysoki prąd powoduje przeskok iskry pomiedzy styczkami co dodatkowo pogarsza sprawę i powoduje ich dodatkowe przyspieszone niszczenie.

Po co?

Pompa daje sygnały swojego zakończenia żywota zanim padnie na amen - silnik przerywa nie dostając paliwa, by za chwile równo pracować. Pompa zawiesza sie i odwiesza nieregularnie, by w końcu zaniemówić na dobre. Nie ma już potrzeby reanimacji przepalonych styczników - firma Tour max wyprodukowała kompletny element, który za pomocą lutownicy i śrubokręta wymieniamy w 10 minut.

Częstotliwość wymiany

  • Co 30-50 tysięcy kilometrów.
  • Jesli pompa zacznie przerywać.

Potrzebne narzędzia

  • Srubokręt krzyżakowy do dekielka pompy.
  • Lutownica oraz cyna.

Co kupić?

Zestaw naprawczy pompy paliwowej [1].

Przebieg wymiany

  1. Odkrecamy dekielek pompy:
    Pompa.jpg
  2. Odkrecamy dwie śrubki mocujace stelażyk styczników od korpusu. Zapamiętujemy który kabelek idzie pod co.
    Styki2.jpg
    Styki3.jpg
  3. Odlutowujemy czarny kablek wychodzący z korpusu pompy.
  4. Przylutowujemy czarny kabelek w to samo miejsce wymienianego elementu.
    Styki4.jpg
  5. Montujemy caly element na pompę. Pamietając o podkładce między zestawem naprawczym a korpusem pompy oraz o tym aby ruchome ramie (dźwigienka) weszło w karb ośki elektoromagnesu.
  6. Ponownie przykręcamy kabelki pleciony i zielony.
  7. Zakręcamy dekielek szczególnie uważając aby gumowa uszczelka korpusu pompy jak i uszczelka gabli wychodzących na zewnątrz dekla znalazły sie na miejscu zapewniając szczelność.

UWAGA: w celu zabezpieczenia styków przed ponownym wypalaniem się możemy wlutować elektroniczną płytką stabilizującą by R2D2. Albo zainstalować przekaźnik by klanol. Zaleca się zakup dodatkowego zestawu naprawczego i wożenie na stałe pod kanapą.

--podos 12:19, 1 lip 2008 (UTC)